Bananglass x2

Idag är det tisdag och jag är på dåligt humör.
Ingen träning igår och ingen idag. Känner att mit liv går som det ska just nu. Nej inte direkt. Hela den här och nästa vecka är pest med massor av läxor och känns som livet mitt kommer att spricka när som helst. Nej inte riktigt så grovt, jag är bara på dåligt humör atm. 
 
Dock så blir dagarna lite bättre när jag får göra min kära bananglass. Alltså jag tror ni inte försåtr hur god och helig den är. Den glassen gör hela min dag. Jag kommer att äta den alldeless för mycket de kommande veckorna har jag en svag känsla av. 
 
Så jag tänkte att jag ännu en gång ska dela med mig av ett otroligt komplicerat recept på npgot som jag tycker är fruktansvärt gott. 
 
Bananglass:
Bryt av bananer till bitar och lägg de i frysen till dagen efter eller till kvällen. Jag har alltid frysta bananer redo tills mitt glass sug sätter igång.
 
Men till själva glassen
1 portion:
100g fryst banan 
1 msk mjölk
vanlijsocker
 
Ta ut de frysta bananerna och mät upp cirka 100g. Ta upp dom lite innan du ska göra själva glassen så de hinner att mjukna lite eller kör de en kort stund i mikron. 
Det här kan man göra väldigt olika, antingen med stavmixer eller matbredare eller vad de nu finns för olika maskiner som kan mixa mat. Men iallafall, lägg då bananera i matbredaren och häll i mjölken och vaniljsocker och blanda till det har fått en "glassig" konsistent. 
Den är nu klar att servera.
 
Jag toppade min med blåbär men jag har också toppat med mandlar och russin och det är supergott också. Ta vad ni har hemma eller är sugna på. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback